איך לבחור יעד שיתאים למשפחה שלכם?

בחירת יעד לטיול משפחתי יכולה להיות תהליך מרגש ומהנה, החלטה מכריעה להצלחת הטיול. יש הרבה אפשרויות שצריך לקחת בחשבון. כתבתי עבורכם 8 שלבים שתוכלו לבצע לבד, כדי להצליח לבחור את היעד המושלם לטיול המשפחתי הבא שלכם:

1. קביעת תקציב

קבעו את התקציב שלך: הצעד הראשון הוא לקבוע כמה כסף יש לצורך הטיול. זה יעזור לצמצם את האפשרויות ולהבטיח בחירה ביעד שיהיה תואם תקציב עבורכם. קחו בחשבון את עלות הטיסות, הלינה, האוכל, הפעילויות והוצאות אחרות.

2. תחומי עניין של המשתתפים

מה המשפחה שלכם אוהבת לעשות ומה הצרכים של המשפחה בהתאם לגיל ומצב בריאותי- חישבו על האינטרסים וההעדפות של כל אחד מבני המשפחה שלכם. האם הם מעדיפים הרפתקאות או חוויות תרבותיות? האם הם נהנים מפארקי שעשועים או חופשות חוף, האם יש צורך בהפוגות במהלך היום? איך יסתדרו עם נסיעות ארוכות? ערכו רשימה של הפעילויות והחוויות שכל אחד מבני משפחתכם היה רוצה לחוות בטיול, ורשימת צרכים של כל אחד מהם- למשל אם יש ילד שרגיל לישון צהריים או שצריך עגלה, סבלנות הילדים בהתאם לגיל שלהם.

3. אורך הטיול וזמן בשנה

קבעו את הזמן שבוא הכי נוח למשפחה שלכם להתפנות לנסיעה: לכמה זמן תוכלו לקחת חופש מהעבודה? האם לילדים יש חופש מבית הספר או שלוקחים בחשבון שיחסירו לימודים, תשקלו את התקופה בשנה שבה אתה רוצים לנסוע וכיצד זה עשוי להשפיע על היעד שלכם. לדוגמה, אם תרצו לעשות סקי, תבחרו יעד שיש בו שלג במהלך הטיול שלכם. אם אתה רוצים להימנע מהמון, תשקלו לנסוע מחוץ לעונה. אם תרצו לברוח מהחורף או מהקיץ, או אפילו מחג משפחתי.. כל אלו ישפיעו על הזמן והמקום של החופש.

4. חקר יעדים

בצעו מחקר יעדים: לאחר שיש לך תקציב, זמן בשנה, התחשבות במזג אוויר ורשימת תחומי עניין, תתחילו לחקור יעדים העונים על הקריטריונים הללו. חפשו יעדים המציעים פעילויות הפונות לכל אחד מבני המשפחה. קחו בחשבון את האקלים, הבטיחות והנגישות, דרך ההתניידות ביעד(השכרת רכב/תחבורה ציבורית) במסגרת התקציב שלכם. מספיק שתבחרו 2 קריטריונים ולפיהם תתחילו לחפש – למשל "יעד זול, מתאים למשפחות עם ילדים" או "יעד לטיולים בטבע, מתאים לעגלת תינוק" והרעיונות פשוט יתחילו לקפוץ לכם ברשת.

5. קריאת ביקורות והמשך סינון יעדים

בדקו ביקורות והמלצות: חפשו ביקורות והמלצות ממשפחות אחרות שנסעו ליעדים שאתם שוקלים. כנסו לקבוצות וואטסאפ, פייסבוק, תעקבו אחרי בלוגרים של טיולים ליעד, חפשו תוכן כללי על היעד ברשת לקבלת מידע על היעדים שבהם אתם מעוניינים. תוודאו שעונים על כמה שיותר מהקריטריונים שקבעתם לעצמכם.

6. התייחסות לעובדות

קחו בחשבון עובדות בשטח כמו: אורך הטיסה, הפרש אזור הזמן והשפה המדוברת ביעד. ודאו שאתם יכולים לנסוע בקלות אל היעד וממנו ושהוא מציע את השירותים והתשתיות שאתם צריכים. לדוגמא יעד שאין אליו טיסה ישירה יהפוך את הדרך ליותר מורכבת וארוכה, נסיעה ליעד שלא דוברים בו שפה נוספת מלבד השפה המקומית גם הוא יעד שיכול לאתגר את הטיול במידה ואינכם דוברי השפה או מעוניינים להתעסק בתרגומים דרך הרשת או שוכרים מדריך פרטי ליעד.

7. בחירת היעד

לבסוף בחרו יעד: לאחר שקלול כל הגורמים הנ"ל בחרו יעד העונה על התקציב, תחומי העניין, מגבלות הזמן והתאמה לצורכי המשפחה שלכם. הקפידו לערב את משפחתכם בתהליך קבלת ההחלטות כדי להבטיח שכולם יתרגשו מהיעד.

8. סיכום והפחתת POMO (הפחד מלפספס)

לסיכום, בחירת יעד לטיול משפחתי כרוכה בהתחשבות בתקציב שלכם, בתחומי העניין של המשפחה, בזמן הנסיעה, בחקירת יעדים, בבדיקת חוות דעת, בבחינת פרקטיות ולבסוף בבחירת היעד העונה על צרכי המשפחה. והיא קריטית להצלחתו של הטיול.

אז תבחרו לפי מה שמתאים לכם ומה שנכון לכם. כל משפחה היא שונה וסדר העדיפויות שלכם לא זהה לאף משפחה אחרת. זה מה שעושה את הבחירה שלכם למיוחדת עבורכם. כנ"ל לגבי התוכנית של הטיול ביעד, יש להתאים אותה למשפחה שלכם או להרכב בו אתם מטיילים, ליצירת טיול הרמוני וזורם, מופחת מתח וחוסר ודאות שגורמת לאי נוחות וכל זאת מבלי להתפשר על הקריטריונים שקבעתם לכם. ובסוף תזכרו שמה שהרווחתם בחוויה המשפחתית זה בזכות מה שלא הספקתם, אז אל תצטערו על מה שלא היה, שימחו על מה שכן.