למה לתכנן את החופשה מראש?

חיסכון בזמן

שאנו יוצאים לחופשה, מרכבי הזמן הינו משמעותי ביותר, כל דקה שחולפת, אינה חוזרת. ככל שהטיול יהיה מתוכנן, נחסוך זמן יקר על חיפוש תעסוקה לילדים, נסיעות ארוכות, חיפוש אחר אתרים, הגעה למקומות לאחר שעת הסגירה ועוד. טיול מתוכנן הוא אפקטיבי יותר וממצא את היעד בהתאם להעדפות שלנו.

חיסכון בכסף

בחירה והכרה של המסלול מאפשרת לנו להעריך את עלות הטיול ובכך לקבל החלטה שקולה לאילו אתרים ברצוננו ללכת, האם יש אליהם הנחות או ימים פחות עמוסים או שבכלל יש אופציה חלופית זולה או כדאית יותר לנו. הזמנה מראש לא רק שחוסכת זמן של המתנה בתורים, וחוסר סבלנות של הילדים אלא גם בחלק מהמקרים זולה יותר מאשר בקופות.

היכרות עם שעות הפעילות יכולה גם למנוע עוגמת נפש שאיחרנו ונשארנו בחוץ למרות ששילמנו.

חיבור בין המשתתפים

תוכנית טיול לוקחת בחשבון את כל המשתתפים, מגדול ועד קטן ובכך נותנת מענה להעדפות של כולם. שיתוף הילדים ביצירת ובאישור התוכנית תיצור בקרבת התרגשות ותחושת שייכות לטיול המשפחתי המתקרב ובא. שיתוף פעולה במהלך הטיול הוא פועל יוצא של תחושה זו.

נוחות ונינוחות

היכרות עם היעד מבעוד מועד מפחיתה את המתח והלחץ שעלול להיווצר כאשר נוסעים אל מקום חדש ולא נודע. שאלות כמו – מה יש לעשות שם? מה אפשר לאכול?, איך נוסעים לכל מקום? ואיפה האתר הכי מומלץ?, מקבלות תשובה, ומפיגות את אי הודאות לקראת הנסיעה אצלנו, ובטח לילדינו. שיש לנו מקומות שמורים מראש אנחנו פחות לחוצים שלא ניכנס לאטרקציה מפאת חוסר מקום, או שנגיע למקום סגור.

תכנון וידע על היעד מקצר את הזמנים המתים של ההמתנה בתורים , בחירת אתרים מרוחקים זה מזה עקב חוסר היכרות ועוד.