למה לתכנן טיול? ואיך זה משפיע על הילדים?

למה לא פשוט לזרום?

נגיע ונראה מה עושים כמו שהיינו עושים לפני הילדים..

אבל אנחנו כבר התבגרנו ונוספו לנו הילדים ועברנו גם את הקורונה וסדרי עולם בתיירות השתנו. בהרבה מקמות כבר לא ניתן לזרום ואם לא נעשה תחקיר ותכנון יש הרבה דברים שלא נגלה או נגלה בדיעבד ותחושת הפספוס והאכזבה עלולה לעטוף אותנו וכך גם את הילדים. שאנחנו כבר משקיעים כל כך הרבה מכספנו וזמננו נרצה שהטיול יהיה אפקטיבי ולא נגרר ולא ברור, את הזרימה נרצה בהתנהגות של המשתתפים. שיש תוכנית יש מצא לזרימה ושינויים.

תכנון טיול חשוב מכמה סיבות:

מבטיח חווית נסיעה חלקה יותר: על ידי תכנון הטיול מבעוד מועד, תוכלו להבטיח חווית נסיעה חלקה ומאורגנת יותר. תוכלו להזמין מראש את הטיסות, הלינה והפעילויות, מה שיכול לחסוך לכם זמן וכסף ולהפחית מתח במהלך הטיול.

  • התכנון עוזר לבנות ולעמוד בתקציב שקבעתם: הכרת העלויות של הטיסות, המלונות והפעילויות הרצויות למשתתפי הטיול-עוזרות להעריך את עלות הטיול הכוללת וגם מאפשרת לקבל החלטות שקולות ולא בלחץ הטיול. למשל אם התקציב חורג נוריד פעילות ולהפך – נוסיף במידה ונשאר עודף. נכיר למשתתפים את התוכנית מראש ובכך ידעו לצפות מה כן עושים ומה אפשרי במסגרת התקציב. כך שבשטח יהיו פחות ויכוחים, אכזבות והפתעות. וגם אנחנו נדע כמה עומד לעלות הטיול ונוכל להכין כסף לצורך כך ואף נוריד את המתח סביב יוקר הטיול. אפשר להימנע מהוצאות יתר ולהפיק את המרב מתקציב הנסיעות.
  • התכנון מאפשר להפיק את המרב מהזמן שלכם: על ידי תעדוף הפעילויות והמקומות בהם נרצה לבקר. ניתן ליצור מסלול טיול הכולל את כל האטרקציות והחוויות שחובה לראות, וגם מאפשר גמישות מסוימת למקרה שיתרחשו אירועים בלתי צפויים. למשל אם נרצה פעילות בטבע, ופתאום ירד גשם. בתוכנית כבר יהיה לנו רעיון חלופי כך שלא נבזבז את זממנו בתסכול על כך שירד לנו גשם ונתפנה לפעילויות אחרות שגם הן רשומות לנו כרצויות בתוכנית.
  • מספק בטיחות ואבטחה: תכנון הטיול שלך מבעוד מועד יכול גם לעזור לך להבטיח את הבטיחות והביטחון שלך במהלך הנסיעות שלך. אתה יכול לחקור את הבטיחות והאבטחה של היעד שלך, לתכנן את התחבורה שלך ולנקוט באמצעים אחרים כדי להבטיח נסיעה בטוחה ומהנה.
  • יוצר ציפייה והתרגשות: תכנון טיול יכול ליצור גם ציפייה והתרגשות לקראת הטיול. על ידי מחקר היעד ותכנון מסלול הטיול שלך, אתה יכול לבנות התרגשות וציפייה לקראת הטיול שלך, מה שיכול להפוך אותו למהנה עוד יותר.

ואיך כל הסיבות מעלה משפעיות על הילדים ומועילות להם –

התוכנית הידועה מראש בונה אצלם התרגשות וציפייה במיוחד כאשר הם שותפים ולו במעט בבנייתה – הם יכולים לעזור בבחירה הכי קטנה של העדפה בין 2 פעילויות, למקום הלינה ועד להחלטה המשמעותית ביותר כמו בחירת היעד – תלוי בכם. אך ככל שתיתנו להם להיות שותפים ולהרגיש את השותפות הציפייה, ההתרגשות ותחושת השייכות תגדל ומכאן אוטומטית גם שיתוף הפעולה במהלך הטיול.

בתוכנית ניקח בחשבון את הצורך להעשיר את עולמם של ילדינו – היכרות עם תרבויות ומקומות חדשים טעימת מאכלים חדשים, ודרכים שונות של חיים. זה יכול להרחיב את נקודת המבט שלהם וללמד אותם על העולם הסובב אותם. כחלק מההכנה והתיכנון כדי גם לאתר עבורם, סרטים שקשורים ליעד, ספרים ופודקסטים. החיבור מראש יעצים את הציפייה ואת רמת השיתוף פעולה והעניין בעת ההגעה ליעד ובפרט לאתרים עליהם שמעו וחקרו מראש. דוגמה טובה לסרט שמחבר הוא 'הגיבן מנוטרדם', לפני נסיעה לעיר פריז. הילדים שלי היו מרותקים מהסרט והתרגשו כאשר ראו במציאות את הכנסייה המרשימה של נוטרדם- שללא הסיפור של קווזימודו הייתה עוד מבנה גדול עם פיגומים בעקבות שרפה שאיימה להעלים את אותו בשנת 2019.

תכנון משותף של טיולים משפחתיים יכולים ליצור זיכרונות מתמשכים וקשרים חזקים בין בני המשפחה. תכנון הטיול המשותף יכול גם ליצור תחושה של עבודת צוות ויחד.

מספק הזדמנויות לחוויות חדשות: נסיעה ליעד חדש יכולה לספק הזדמנויות לילדים להתנסות בחוויות ופעילויות חדשות. הם יכולים לנסות מאכלים חדשים, ללמוד מיומנויות חדשות ולחוות הרפתקאות שאולי לא יהיו להם בבית.

תוכנית טיול מפחיתה את תחושת אי הוודאות ובכך מגבירה את הביטחון עצמי ומפתחת עצמאות בקרב הילדים. הם יכולים לנווט בסביבות חדשות, לנסות פעילויות חדשות וליצור אינטראקציה עם אנשים חדשים, מה שיכול לעזור להם להיות בטוחים יותר ובטוחים בעצמם. וזאת בזכות הכנתם והכרתם עם השטח מבעוד מועד.

תכנון טיול הוא חשוב מכיוון שהוא עוזר ליצור חווית נסיעה חלקה יותר, לעמוד בתקציב, להפיק את המרב מהזמן הנתון, לספק בטיחות וביטחון ולבנות התרגשות וציפייה לטיול.

ומעל הכול לתכנון הטיול יכול להיות השפעה חיובית על ילדים המשתתפים בטיול. זה יכול לבנות התרגשות וציפייה, ללמד אותם על תרבויות ומקומות חדשים, ליצור קשר משפחתי, לספק הזדמנויות לחוויות חדשות ולפתח עצמאות וביטחון עצמי, ולגרום לשיתוף פעולה ועניין במהלך הטיול המשפחתי.